sobota, 6 marca 2010

Bezpieczeństwo przede wszystkim.

Na lotnisku byłem cztery godziny wcześniej. To przez nowe zabezpieczenia, jakie wprowadzono na lotnisku po nieudanym zamachu na samolot lecący do USA z Amsterdamu do Detroit. Jednak, gdy oddaję bagaż okazuje się, że wystarczy półtorej godziny przed wylotem. Więc pozostałe 2,5 h mogę spędzić na pożegnanie się z rodzicami, podziwianiu z bliska młodego Shtura oraz Jandy, lecących gdzieś w Świat. Dzięki stresowi czas szybciej mija i w końcu idę przejść przez te super nowe środki bezpieczeństwa i śluzy powietrzne. Pierwszą bramkę mijam bez problemu. Następnie kieruję się do mojego wyjścia (Gate), po drodze kontrola paszportów i jestem przy swojej bramce. Tam widzę śluzę powietrzną, która przypomina futurystyczny skaner lub tomograf komputerowy. Robi mi się dziwnie gorąco, bo nigdy nic nie wiadomo. Może to urządzenie wyczuje proch z petard, które kupiłem na świętowanie nowego roku a trzymałem w kieszeniach, kto wie?! Ale o dziwo ochrona się uśmiecha i każe iść dalej. Takiego szczęścia nie miała moja dziewczyna, niewiniątko zostaje obwąchane przez to urządzenie dość dokładnie. Dobrze, że nie została polizana przez nie po twarzy, a o merdaniu ogonem nie wspomnę. Została godzina do odlotu. W poczekalni pełno staruszków lecących do dzieci w USA, którym jakoś się udało. Kilku młodych, którzy zaginą w tym wielkim państwie, odnajdując swoją własną drogę szczęścia. Na końcu my, ciekawi a zarazem przerażeni niepewnego jutra. Jednak godzina dwunasta wybiła i nie ma odwrotu. Zapakowani w Boeinga 767-300 Er, który komfortem i wygodą przypomina autobusy PKSu lub pociągi PKP (gdzie w kiblu klapa sedesu ciągle opada), ruszamy za ocean lotem bezpośrednim. Jeszcze tylko 9 godzin i 15 minut, a później tylko rozmowa z urzędnikiem DHS (Department Of Homeland Security). P.S. Jeśli planujecie lot do USA i chcecie go odbyć w komfortowych warunkach, rozważcie lot z przesiadką lub poczekajcie do końca 2012. W tedy LOT wprowadzi do użytku nowe maszyny 787 Dreamliner, bo w tym co lecę nawet słuchawki nie działają:/








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz